موضوعات جدید برای انجام پایان نامه مدیریت و حسابداری : ارتباط بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها ی موسسات و ارزش بازار آنها و راستای آنها کاملا واضح نیست. برعکس، نتایج مطالعه ترکیب می شوند، و تقریبا غیرممکن است که به نتایج قطعی برسیم. دو جریان وجود دارد که در آن بسیاری از تحقیقات را می توان طبقه بندی کرد: از یک طرف، آن نویسندگانی که سعی در درک اینکه آیا ارتباط مستقیمی بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و ارزش بازار موسسات بازرگانی وجود دارد و از سوی دیگر کسانی که از تاثیرشرایط احتمال وقع برای تحلیل این رابطه استفاده می کنند.
نتیجه مطالعاتی که سعی کرده اند رابطه مستقیم بین شرکت مسئولیت اجتماعی شرکت ها ی موسسات و ارزش بازار آنها را از یک رابطه منفی بین این دو متغیر تعیین کنند (اپرل همکاران .، 1985؛ لوپز و همکاران.، 2007؛ مک گویر همکاران.، 1988) به همبستگی مثبت (فوم بروم و شانلی، 1990؛ مارگولیس و والش، 2003؛ ارلیتسکی و همکاران، 2003؛ مارگولیس و همکاران، 2009؛ سولومن و هانسن، 1985؛ ون بویردن و گاسلینگ، 2008)، از جمله برخی دیگر که هیچ رابطه ای یافت نشد (مک ویلیامز و سیگل، 2000؛ اومرام همکاران.، 2002).
سه دلیل اصلی ممکن برای این تناقض وجود دارد. اول، مطالعات موجود که سعی کرده اند به طور مستقیم عملکرد مالی و مسئولیت اجتماعی شرکت ها را پیوند دهند، تا حد زیادی به مسئولیت اجتماعی شرکت ها به سودآوری موسسه بازرگانی رو به عقب وابسته است (یعنی حسابداری بر اساس بازده سرمایه گذاری)، اما به ارزش بازار موسسه وابسته نیست (یعنی Tobin's q ) (لو و باهاتاچاریا، 2006).
دوم، بیشتر مطالعات و به ویژه تمام تحقیقات فوق، با بررسی ارتباط مستقیم بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و ارزش بازار انها، شرایط احتمال وقوع را حذف کرده اند که ممکن است دامنه روابط مشاهده شده را توضیح دهد (گالبریث و شوم، 2012؛ گریفین و ماهون، 1997؛ لو و باهاتاچاریا، 2006؛ مارگولیس و والش، 2003؛ مارگولیس
درباره این سایت